Informacje nt przetwarzania danych osobowych / plików cookies: » szczegóły

Biuletyn Informacji Publicznej (BIP) * Ośrodek Pomocy Społecznej

http://ops.bip.klodzko.pl
Strona główna BIP: gov.pl/bip
Strona główna instytucji: http://ops.bip.klodzko.pl
Otwarte konkursy ofert Burmistrz miasta Kłodzka ogłasza otwarty konkurs na powierzenie realizacji zadania publicznego pn. "Świadczenie usług opiekuńczych w roku 2023 na rzecz mieszkańców miasta Kłodzka uprawnionych na podstawie ustawy o pomocy społecznej".

Kategoria menu:Otwarte konkursy ofert

Burmistrz miasta Kłodzka ogłasza otwarty konkurs na powierzenie realizacji zadania publicznego pn. "Świadczenie usług opiekuńczych w roku 2023 na rzecz mieszkańców miasta Kłodzka uprawnionych na podstawie ustawy o pomocy społecznej".

Treść informacji

ZARZĄDZENIE NR 250.0050.2022
BURMISTRZA MIASTA KŁODZKA
z dnia 6 grudnia 2022
w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w zakresie pomocy społecznej. Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2022r. poz. 559 z późniejszymi zmianami), art. 25 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tekst jednolity Dz. U. z 2021r. poz. 2268 z późniejszymi zmianami), art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity Dz. U. z 2022r. poz. 1327 z późniejszymi zmianami), zarządza się co następuje: Paragraf1

1. Ogłasza się otwarty konkurs ofert na powierzenie realizacji zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej pn. „Świadczenie usług opiekuńczych w roku 2023 na rzecz mieszkańców miasta Kłodzka uprawnionych na podstawie ustawy o pomocy społecznej”. Paragraf 2

2. Treść ogłoszenia o otwartym konkursie ofert stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Zarządzenia. Paragraf 3 Wykonanie zarządzenia powierza się Dyrektorowi Ośrodka Pomocy Społecznej w Kłodzku.
Paragraf 4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Załącznik Nr 1
do Zarządzenia
Burmistrza Miasta Kłodzka Nr 250.0050.2022
z dnia 6 grudnia 2022
Kłodzko, dnia 06 grudnia 2022 r.
Burmistrz Miasta Kłodzka
pl. Bolesława Chrobrego 1, 57-300 Kłodzko, powiat kłodzki, województwo dolnośląskie,
tel. 074/8654600, www.um.klodzko.pl,
e-mail: umklod@um.klodzko.pl na podstawie art. 25 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (tekst jednolity Dz. U. z 2021r. poz. 2268 z późniejszymi zmianami), art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity Dz. U. z 2022r. poz. 1327 z późniejszymi zmianami) ogłasza:
otwarty konkurs ofert na powierzenie realizacji zadania publicznego
z zakresu pomocy społecznej pn. „Świadczenie usług opiekuńczych w roku 2023 na rzecz mieszkańców miasta Kłodzka uprawnionych na podstawie ustawy o pomocy społecznej”. I. Rodzaj zadania objętego konkursem: Świadczenie usług opiekuńczych w roku 2023 na rzecz mieszkańców miasta Kłodzka uprawnionych na podstawie ustawy o pomocy społecznej. II. Uczestnicy konkursu: Otwarty konkurs ofert skierowany jest do podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity Dz. U. z 2022r. poz. 1327 z późniejszymi zmianami) prowadzących działalność w zakresie pomocy społecznej. III. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizacje zadania: Na powierzenie realizacji zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej pn. „Świadczenie usług opiekuńczych w roku 2023 na rzecz mieszkańców miasta Kłodzka uprawnionych na podstawie ustawy o pomocy społecznej” uwzględniono w projekcie budżetu środki finansowe w wysokości 610 000 zł., (słownie: sześćset dziesięć tysięcy zł) - środki pomocy społecznej, zadanie własne gminy.

IV. Zasady przyznawania dotacji:

1.  Dotacje na realizację zadania otrzyma podmiot, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą i wybrana w niniejszym postępowaniu.

2.  Dotacja jest przeznaczona na powierzenie zadania z zakresu pomocy społecznej, o którym mowa w niniejszym ogłoszeniu konkursowym.

3.  Świadczenia wolontariuszy i inne nieodpłatne świadczenia traktowane są jako pozafinansowy wkład własny w realizację zadania i nie mogą być uwzględnione w kosztorysie.

4.  Wysokość przyznanej dotacji może być niższa niż wnioskowana dotacja.

5.  W przypadku przyznania niższej dotacji ofertę należy dostosować do wysokości przyznanych środków.

6.  Za kwalifikowane uznane zostaną koszty:

1)  niezbędne do realizacji zadania i bezpośrednio związane z realizacja zadania, zgodnie z opisem działań w ofercie realizacji zadania publicznego w części dotyczącej realizacji zadania,

2)  uwzględnione w budżecie zadania oraz umieszczone w kosztorysie oferty i zawartej umowie,

3)  spełniające wymogi racjonalnego i oszczędnego gospodarowania środkami publicznymi, z zachowaniem zasady uzyskania najlepszych efektów z danych nakładów,

4)  poparte oryginalnymi dowodami księgowymi i wykazane w dokumentacji finansowej oferenta w tym:

a)  koszty wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń, umów cywilno-prawnych zawartych z osobami zatrudnionymi do bezpośredniej realizacji zadania (osoby świadczące usługi opiekuńcze) i do nadzoru,

b)  bezpośrednie koszty związane ze świadczeniem usług tj. koszty badań lekarskich osób świadczących usługi opiekuńcze, zakup odzieży ochronnej, ubezpieczenie osób świadczących usługi opiekuńcze,

c)  koszty administracyjne w części dotyczącej realizacji zadania: koszty obsługi księgowej (wynagrodzenie za prowadzenie wyodrębnionej dokumentacji finansowo-księgowej środków otrzymanych na realizację zadania zgodnie z zasadami wynikającymi z obowiązujących aktów prawnych), koszty telekomunikacyjne, zakup materiałów piśmienniczych i eksploatacyjnych do urządzeń biurowych używanych w ramach realizacji zadania, część kosztów ogólnych Oferenta tj. koszty energii elektrycznej i ogrzewania oraz czynsz za pomieszczenia, opłaty pocztowe, opłaty bankowe – w części związanej z realizacją zadania.

7.  Dotacja nie może być udzielona na:

a) realizację projektów finansowanych z innego tytułu;

b) pokrycie kosztów utrzymania biura realizatora, z wyłączeniem kosztów bezpośrednio dotyczących zadania;

c) zakup nieruchomości;

d) działalność polityczną i religijną;

e) udzielanie pomocy finansowych osobom fizycznym i prawnym.

8. Szczegółowe warunki przyznania dotacji na realizację zadania publicznego, tryb płatności, sposób rozliczenia udzielonej dotacji zostaną określone w umowie sporządzonej i zawartej zgodnie z warunkami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r.
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

9. Warunkiem realizacji zadania i przekazania dotacji jest zawarcie przed datą rozpoczęcia realizacji zadania umowy pomiędzy Gmina Miejską Kłodzko, a podmiotem wyłonionym do realizacji zadania w drodze otwartego konkursu ofert.

10. Jeżeli dany wydatek finansowany z dotacji wykazany w sprawozdaniu z realizacji zadania publicznego nie jest równy odpowiedniemu kosztowi określonemu w umowie, to uznaje się go za zgodny z umową wtedy, gdy nie nastąpiło zwiększenie tego wydatku o więcej niż 10 %.
11. Podstawą rozliczenia dotacji będzie faktyczna liczba zrealizowanych godzin usług opiekuńczych pomnożona przez cenę jednej godziny usług opiekuńczych wskazanej w umowie, o której mowa w Rozdziale IV ust. 9 niniejszego ogłoszenia.


V. Termin i warunki realizacji zadania. Termin realizacji zadania: Wymagany termin realizacji zadania: 01.01.2023r. do 31.12.2023r.
Warunki realizacji zadania:

1. Świadczenie usług opiekuńczych osobom z terenu miasta Kłodzka, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są jej pozbawione w myśl art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (tekst jednolity Dz. U. z 2021r. poz. 2268 z późniejszymi zmianami). Usługi świadczone będą w miejscu zamieszkania osoby uprawnionej. Szacunkowy wymiar świadczonych usług w roku 2023 to 19 000 godzin (słownie: dziewiętnaście tysięcy). Godzina oznacza 60 minut. Godzina usługi liczona jest jako faktycznie przepracowany czas na rzecz osoby uprawnionej.

Oferent w ramach świadczonych usług opiekuńczych zobowiązany będzie do udzielania pomocy podopiecznym w podstawowych czynnościach życiowych, w tym pomocy przy spożywaniu posiłków, przygotowywaniu posiłków z uwzględnieniem diety, pielęgnacji, także pielęgnacji w czasie choroby, układania podopiecznego w łóżku, opieki higienicznej, w tym mycia, kąpieli, pomocy przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych, zakupu artykułów spożywczych i innych potrzebnych w gospodarstwie domowym, niezbędnej pomocy w załatwianiu spraw osobistych i urzędowych, kontaktów z otoczeniem, utrzymania czystości gospodarstwa domowego podopiecznego, prania odzieży, bielizny osobistej i pościelowej, organizowania spacerów, prowadzenia gospodarstwa domowego.
Oferent zobowiązany będzie świadczyć usługi opiekuńcze poprzez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje tj. przeszkolenie w zakresie wykonywania usług opiekuńczych. Usługi opiekuńcze świadczone będą na podstawie decyzji administracyjnych wydanych przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Kłodzku, w których zostanie określone miejsce świadczonych usług opiekuńczych, ilość godzin do wykonania, zakres świadczonych usług opiekuńczych oraz zasady odpłatności za realizowaną usługę. Szacunkowa ilość godzin usług opiekuńczych w roku 2023 podana w niniejszym ogłoszeniu może ulec zmniejszeniu w trakcie realizacji zadania, gdyż nie można jej określić dokładnie ze względu na specyfikę zadania oraz w związku ze zmieniającym się stanem zdrowia podopiecznych.

2. Szczegółowy zakres świadczonych usług opiekuńczych:

1)          Pomoc w zaspokajaniu codziennych potrzeb życiowych podopiecznego, a w szczególności:

 

1.1. zakup artykułów spożywczych i przemysłowych,

1.2. przygotowanie posiłków oraz w miarę konieczności karmienia podopiecznego,

1.3. spacery z podopiecznym, jeżeli stan jego zdrowia na to zezwala,

1.4. utrzymywanie w czystości sprzętu gospodarstwa domowego służącego podopiecznemu,

1.5. dokonywanie bieżących porządków w mieszkaniu podopiecznego lub użytkowanej przez niego części mieszkania,

1.6. pranie odzieży i bielizny osobistej podopiecznego oraz dbanie o czystość bielizny pościelowej,

1.7. w miarę potrzeby przynoszenia węgla i wody oraz palenie w piecu,

1.8. zamawianie wizyt lekarskich oraz realizacja recept lekarskich – stosownie do potrzeb podopiecznego,

1.9. załatwianie innych spraw wg potrzeb podopiecznego – np. opłacanie czynszów, rachunków za energię elektryczną, telefon itp.

1.10. rozliczanie się z podopiecznym z wydanych pieniędzy codziennie lub we wspólnie ustalonym terminie.

 

2)          Opieka higieniczna, na którą składa się:

 

2.1. higiena osobista podopiecznego (m.in. mycie, kąpanie, czesanie, ubieranie),

2.2. zmiana bielizny osobistej i pościelowej, posłanie łóżka podopiecznego,

2.3. pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych.

 

3)          Zalecana przez lekarza pielęgnacja, polegająca m.in. na:

 

3.1. zapobieganiu powstawaniu odleżyn i odparzeń u podopiecznego,

3.2. pielęgnacja pod kątem schorzenia podopiecznego z uwzględnieniem np. odpowiedniej diety,

3.3. wykonywaniu zabiegów pielęgnacyjnych, w szczególności: mierzenie temperatury, tętna, ciśnienia, podawanie leków drogą doustną, wziewną, doodbytniczą, zakrapianie ucha, nosa, oka, stosowanie zaleconych przez lekarza środków farmakologicznych na skórę, kompresy rozgrzewające, okłady, zakładanie opatrunków itp.

 

4)          W miarę możliwości zapewnienie podopiecznemu kontaktów z otoczeniem.

5)          Pobieranie odpłatności za świadczone usługi opiekuńcze i przekazywanie jej na warunkach określonych w umowie.

 

3. Podmiot otrzymujący dotację zobowiązany jest do sporządzania comiesięcznych zestawień i przedkładanie ich w Ośrodku Pomocy Społecznej w Kłodzku w terminie 5 dni roboczych każdego miesiąca, upływających po miesiącu rozliczanym. Comiesięczne zestawienia obejmują:

a)  liczbę godzin usług zrealizowanych u każdego świadczeniobiorcy wraz z ich całkowitym kosztem i wysokością odpłatności wynikającą z decyzji Ośrodka Pomocy Społecznej w Kłodzku,

b)  karty pracy osób realizujących bezpośrednio usługi opiekuńcze podpisane przez osoby objęte pomocą w formie usług opiekuńczych,

4. Podstawą realizacji określonej liczby godzin usług opiekuńczych jest decyzja administracyjna wydana przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Kłodzku.

5. Zleceniem do wykonywania usług na rzecz  określonej osoby jest przekazana kopia decyzji administracyjnej przyznająca usługi opiekuńcze.

6. Decyzja administracyjna przyznająca usługi opiekuńcze zawiera następujące dane:

1)                          imię i nazwisko oraz adres zamieszkania usługobiorcy,

2)                          godzinowy wymiar usług w tygodniu,

3)                          zakres wykonywanych usług,

4)                          czasokres wykonywania usług,

5)                          ponoszoną przez usługobiorcę odpłatność za jedną godzinę usługi.

7.W przypadkach nagłych Zamawiający może wymagać od Wykonawcy niezwłocznego rozpoczęcia wykonywania usług bez przekazania decyzji administracyjnej. Przystąpienie do wykonywania tych usług powinno nastąpić nie później niż w ciągu 24 godzin od chwili powiadomienia o takiej potrzebie. Zlecenie wykonywania usług potwierdzone zostanie przez Zamawiającego w późniejszym czasie stosowną decyzją.

8. Realizacja usług następuje po wprowadzeniu opiekunki (osoby mającej świadczyć usługi) przez przedstawiciela Wykonawcy (koordynatora itp.) w środowisko.

9. Szczegółowe warunki realizacji zadania publicznego zostaną określone w umowie sporządzonej i zawartej zgodnie z warunkami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

10.      Zadanie winno być zrealizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową i złożoną ofertą oraz obowiązującymi przepisami.

 

3. Postępowanie skargowe:

1)  Skargi na realizację usług opiekuńczych świadczonych przez opiekunki, które wpłyną do Oferenta, Oferent załatwia we własnym zakresie. Oferent zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić OPS w Kłodzku o wpłynięciu skargi i sposobie jej załatwienia.

2)  W przypadku jeżeli skarga na realizacje usług opiekuńczych przez realizatora złożona zostanie do OPS w Kłodzku, Oferent zostanie o tym fakcie niezwłocznie powiadomiony drogą poczty elektronicznej lub za pośrednictwem telefaksu, a w przypadkach wymagających pilnej interwencji drogą telefoniczną. Oferent po otrzymaniu z OPS w Kłodzku powiadomienia o wpłynięciu skargi ma obowiązek ustosunkowania się do tej skargi oraz niezwłocznego usunięcia nieprawidłowości.

3)  Oferent zobowiązany jest do niezwłocznego (nie później niż w ciągu pięciu dni roboczych licząc od dnia otrzymania informacji od OPS w Kłodzku o wpłynięciu skargi) udzielenia OPS w Kłodzku odpowiedzi, zawierającej informację o sposobie załatwienia skargi oraz złożenia wyjaśnień dotyczących powodów zaistniałych nieprawidłowości i sposobu ich usunięcia.

4)  W przypadku zastrzeżeń świadczeniobiorcy co do sposobu załatwienia skargi przez Oferenta zastrzeżenia te rozpatruje OPS w Kłodzku.


VI. Termin składania ofert. Oferty należy składać w sekretariacie Ośrodka Pomocy Społecznej w Kłodzku przy ul. Wyspiańskiego 2d, w opieczętowanych i zaklejonych kopertach z dopiskiem „OTWARTY KONKURS OFERT – ŚWIADCZENIE USŁUG OPIEKUŃCZYCH W ROKU 2023”, w ostatecznym terminie do dnia 28.12.2022r. do godziny 8.00 VII. Tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert oraz termin dokonania wyboru ofert.

1. Komisja konkursowa w składzie powołanym przez Burmistrza Miasta Kłodzka odrębnym zarządzeniem, dokona opiniowania ofert.

2. Komisja konkursowa dokona oceny merytorycznej ofert, które przeszły pozytywnie weryfikację formalną.

3.    Wybór oferty nastąpi wg zasad określonych w art. 15 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity Dz. U. z 2022r. poz. 1327 z późniejszymi zmianami) oraz wg Regulaminu prac komisji konkursowej wprowadzonego odrębnym Zarządzeniem Burmistrza Miasta Kłodzka.

4. Komisja po zaopiniowaniu ofert, przedstawia rekomendację Burmistrzowi Miasta Kłodzka.

4. Wyboru oferty wraz z decyzją o wysokości kwoty przyznanej dotacji dokonuje Burmistrz Miasta Kłodzka.

 

Kryteria formalne:

 

1.  Składającym ofertę winien być podmiot uprawniony do udziału w konkursie.

2.  Złożenie oferty w terminie, o którym mowa w pkt. VI niniejszego ogłoszenia.

3.  Złożenie oferty na formularzu zgodnym z Rozporządzeniem Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r., poz. 2057).

4.  Kompletność oferty (oferta wraz z wymaganymi załącznikami obligatoryjnymi określonymi w pkt. IX).

5.  Oferta powinna być podpisana przez osoby upoważnione.

6.  Oferta musi być zgodna z treścią ogłoszenia i celami statutowymi oferenta.


Oferty nie spełniające, co najmniej jednego z wymogów formalnych zaopiniowane zostaną negatywnie. Kryteria merytoryczne:

1.  możliwości realizacji zadania przez organizacje pozarządowe lub podmioty określone w art. 3 ust. 3, - 0- 20 pkt.

2.  przedstawiona  kalkulacja kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania – 0-20 pkt

3.  proponowana jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób przy udziale których organizacja pozarządowa lub podmioty określone w art. 3 ust. 3 będą realizować zadanie publiczne – 0-20 pkt.

4.  planowany przez organizację pozarządową lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3, wkład rzeczowy, osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków, - 0-20 pkt.

5.  analiza i ocena realizacji zleconych zadań publicznych w przypadku organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3, które w latach poprzednich realizowały zlecone zadania publiczne, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków – 0-20 pkt.

 


Końcową ocenę oferty stanowić będzie suma ocen końcowych przyznanych przez każdego członka komisji konkursowej podzielona przez ilość członków komisji konkursowej przyznających punkty. Maksymalnie uzyskać można 100 punktów. Termin dokonania wyboru ofert:

1. Komisja konkursowa po zaopiniowaniu ofert przedstawi Burmistrzowi Miasta Kłodzka rekomendację w terminie do dnia 28.12.2022r.

2. Wybór oferty dokonany zostanie do dnia 29.12.2022r.

3. Informacja o wyborze oferenta zamieszczona zostanie:

a)  na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta w Kłodzku;

b)  na tablicy ogłoszeń Ośrodka Pomocy Społecznej w Kłodzku,

c)  w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta w Kłodzku;

d)  w Biuletynie Informacji Publicznej Ośrodka Pomocy Społecznej w Kłodzku.

e)  na stronie internetowej Urzędu Miasta w Kłodzku

 

VIII. Informacja o zrealizowanych przez organ administracji publicznej w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym i podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3.

 

1. W roku 2021 przekazana dotacja wynosiła 609 282,50  zł. (słownie: sześćset dziewięć tysięcy dwieście osiemdziesiąt dwa 50/100 zł). Koszt realizacji zadania wyniósł 602 477,84 zł. (słownie: sześćset dwa tysiące czterysta siedemdziesiąt siedem 84/100 zł).

2. W roku 2022 przekazana dotacja wynosiła 649 985,00 zł. (słownie: sześćset czterdzieści dziewięć tysięcy dziewięćset osiemdziesiąt pięć zł). IX. Wymogi dotyczące składania ofert oraz ich sporządzenia: Do oferty zgodnej z Rozporządzeniem Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r., poz. 2057), należy dołączyć poniższe dokumenty: Załączniki obligatoryjne dotyczące oferenta:

1.  Aktualny odpis z rejestru (Krajowego Rejestru Sądowego, ważny do 3 miesięcy od daty wystawienia) lub inny dokument zgodny ze stanem faktycznym właściwy dla danego podmiotu,

2.  Przedstawienie sprawozdania finansowego i merytorycznego z całej działalności Podmiotu za ubiegły rok lub – w przypadku dotychczasowej krótszej działalności – za okres tej działalności.

3.  Statut lub inny dokument potwierdzający formę organizacyjną.

4.  Pisemne pełnomocnictwo lub upoważnienia Zarządu Głównego dla osób uprawnionych do zawierania umów oraz składania ofert oraz ewentualne upoważnienie do dysponowania uzyskanymi funduszami i dokonywanie rozliczeń w tym zakresie.

Załączniki obligatoryjne dotyczące zadania i oferty:

1.  Oświadczenie oferenta o prawidłowo realizowanych i rozliczanych zadaniach w ramach otrzymanych dotacji w okresie ostatnich 3 lat.

2.  Oświadczenie oferenta o zapoznaniu się z treścią ogłoszenia konkursowego.

3.  Pisemne oświadczenie osoby upoważnionej do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu o nie ubieganie się organizacji o środki finansowe z innych źródeł budżetu Gminy na realizację tego samego zadania.

4.  Oświadczenie o posiadaniu przez realizatorów poszczególnych działań uprawnień i kwalifikacji niezbędnych do realizacji zleconego zadania publicznego.

5.  Oświadczenie oferenta o posiadaniu dokumentacji w zakresie przetwarzania i ochrony danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

 


Załączniki nieobligatoryjne:

1.  Pisemne rekomendacje dotyczące zadań realizowanych dotychczas.

2.  Inne załączniki mogące mieć znaczenie przy ocenie oferty np. listy intencyjne.

UWAGA: Oferta powinna być podpisana i opieczętowana przez osobę(y) upoważnioną(e).
Dokumenty składane w kserokopii powinny być poświadczone „za zgodność z oryginałem” przez oferenta (osobę upoważnioną do reprezentowania podmiotu składającego ofertę). Wymogi dotyczące sporządzania ofert:

1. Ofertę należy sporządzić na druku stanowiącym załącznik do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r., poz. 2057).

2. Należy czytelnie wypełnić wszystkie rubryki oferty (komputerowo), w pola nie odnoszące się do oferenta wpisać „nie dotyczy”, natomiast w przypadku „niepotrzebne skreślić” – dokonać odpowiedniego wyboru.

3. Ofertę należy opieczętować i podpisać przez osoby uprawnione.

4. Ofertę należy sporządzić w języku polskim.


Informacje dotyczące składania ofert można także otrzymać w Ośrodku Pomocy Społecznej w Kłodzku ul. Wyspiańskiego 2d, 57-300 Kłodzko, pokój nr 13 (parter) Tel. 74 865 43 00
e-mail: opsklodzko@vp.pl X. Pozostałe istotne informacje dotyczące składanych ofert:

1.  Za prawidłowość wypełnienia i kompletność oferty odpowiada oferent;

2.  Komisja konkursowa może żądać od oferenta uzupełnienia ofert oraz dodatkowych informacji w zakresie:

a)  poświadczenie za zgodność z oryginałem dokumentów przez osobę uprawnioną statutowo do zaciągania zobowiązań majątkowych;

b)  dodatkowych informacji związanych z wyjaśnieniem treści oferty;

3.  Nie uzupełnienie oferty lub nie przekazanie dodatkowych informacji w terminie i w zakresie wskazanym przez komisję konkursową skutkuje pozostawieniem oferty bez rozpatrzenia;

4.  Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji;

5.  Otwarty konkurs ofert jest unieważniony jeżeli nie złożono żadnej oferty, bądź żadna ze złożonych ofert nie spełnia wymogów zawartych w ogłoszeniu;

6.  Od decyzji Burmistrza Miasta Kłodzka o wyborze realizatora zadania publicznego nie przysługuje odwołanie.

7.  Każdy w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu, może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.

8.  W przypadku otrzymania dotacji w wysokości niższej niż wnioskowana, podmiot uprawniony zobowiązany jest do korekty kosztorysu projektu.

9.  Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczenia zadania uregulowane zostaną w umowie, która zostanie zawarta pomiędzy Burmistrzem Miasta Kłodzka, a wyłonionym w konkursie oferentem.

10.      Wyłoniony oferent zobowiązany będzie, pod rygorem rozwiązania umowy, do zamieszczania we wszystkich związanych z realizacją przedmiotowego zadania drukach (plakatach, zaproszeniach, regulaminach, komunikatach itp.), wywiadach i ogłoszeniach prasowych, radiowych i telewizyjnych, reklamach, wykazach sponsorów informacji o tym, że zadanie jest finansowane przez Gminę Miejską Kłodzko.

11.      Oferent, z którym zostanie podpisana umowa zobowiązany będzie do:

a)   Utworzenia i prowadzenia wyodrębnionego rachunku bankowego, przeznaczonego wyłącznie na obsługę przedmiotowego zadania oraz wyodrębnienia w ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizację zadania,

b)   poddawania się bieżącej i okresowej kontroli i ocenie realizacji zadania,

c)    składania sprawozdań z realizacji zadania, w terminach określonych w umowie,

d)   dostarczania na wezwanie Gminy Miejskiej Kłodzko za pośrednictwem Ośrodka Pomocy Społecznej w Kłodzku, oryginałów dokumentów (faktur, rachunków) oraz innej dokumentacji, celem kontroli prawidłowości wydatkowania dotacji oraz finansowych środków własnych lub pozyskanych z innych źródeł i przeznaczonych na realizację przedmiotowego zadania oraz kontroli prowadzenia właściwej dokumentacji związanej z realizacją zadania.

12.      W rozliczeniu dotacji nie będą uwzględniane dokumenty finansowe wystawione przed datą zawarcia umowy.

13.      Przyznana dotacja nie może zostać przeznaczona na realizację innych bieżących zadań statutowych organizacji pozarządowej, która wygrała konkurs i innych podmiotów. Dotacja nie będzie przyznana również na wydatki nie związane bezpośrednio z realizacją przedmiotowego zadania.

 

ZARZADZENIE NR 249.0050.2022
BURMISTRZA MIASTA KŁODZKA
z dnia 6 grudnia 2022 w sprawie określenia zasad naboru i ogłoszenia naboru przedstawicieli organizacji pozarządowych do prac w komisjach konkursowych oceniających oferty złożone w ramach otwartych konkursów ofert na powierzenie realizacji zadania w zakresie pomocy społecznej w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2022r. poz. 559 z późniejszymi zmianami), art. 15 ust. 2d ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity Dz. U. z 2022r. poz. 1327 z późniejszymi zmianami), zarządza się co następuje: Paragraf 1. Określa się zasady naboru przedstawicieli organizacji pozarządowych do prac w komisjach konkursowych oceniających oferty złożone w ramach otwartych konkursów ofert na powierzenie realizacji zadania w zakresie pomocy społecznej w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie stanowiące załącznik nr 1 i nr 2. Paragraf 2. Ogłasza się nabór przedstawicieli organizacji pozarządowych do prac w komisjach konkursowych oceniających oferty złożone w ramach otwartych konkursach ofert na powierzenie realizacji zadania w zakresie pomocy społecznej w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na zadania: „Prowadzenie Noclegowni dla osób bezdomnych z terenu miasta Kłodzka, skierowanych przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Kłodzku w roku 2023” – załącznik nr 3. „Świadczenie usług opiekuńczych w roku 2023 na rzecz mieszkańców miasta Kłodzka uprawnionych na podstawie ustawy o pomocy społecznej” - załącznik nr 4. Paragraf 3. Wykonanie zarządzenia powierza się Dyrektorowi Ośrodka Pomocy Społecznej w Kłodzku. Paragraf 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania. Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 249.0050.2022
Burmistrza Miasta Kłodzka
z dnia 6.12.2022

Zasady naboru przedstawicieli organizacji pozarządowych do prac w komisjach konkursowych oceniających oferty złożone w ramach otwartych konkursów ofert na powierzenie realizacji zadania w zakresie pomocy społecznej w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.


1.  Zgłoszenie kandydatów do komisji może dokonać organizacja pozarządowa oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

2.  Zgłoszenia należy składać pisemnie na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 w nieprzekraczalnym terminie do dnia 14 grudnia 2022 r.

3.  Formularze należy przesyłać pocztą tradycyjną na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej, 57-300 Kłodzko, ul. Wyspiańskiego 2d lub złożyć osobiście w Sekretariacie Ośrodka Pomocy Społecznej w Kłodzku.

4.  Podmiot dokonujący zgłoszenia do danej komisji nie może ubiegać się o dotacje w tym obszarze.

5.  Zgłoszenie kandydata musi być dokonane przez uprawnione do tego statutowo organy.

6.  Za pracę w komisjach nie przysługuje wynagrodzenie, a praca w komisjach ma charakter społeczny.

7.  Komisja konkursowa pracuje w dni powszednie.


Załącznik Nr 2
do Zarządzenia Nr 249.0050.2022
Burmistrza Miasta Kłodzka
z dnia 6.12.2022

ZGŁOSZENIE
do prac w komisji konkursowej w ramach otwartego konkursu ofert na powierzenie realizacji zadania w zakresie pomocy społecznej w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie. Nazwa zadania:

 

 

 

Nazwa organizacji oraz forma prawna:

 

 

 

Adres siedziby podmiotu:

 

 

 

Telefon oraz adres poczty elektronicznej:

 

 

 

Dane kandydata: imię i nazwisko

 

 

 

Funkcja w organizacji:  (np. prezes, skarbnik, sekretarz, członek, wolontariusz lub inna ze wskazaniem jaka)

 

 

 

Deklaruję udział w pracach komisji i oświadczam, iż nasza organizacja / podmiot nie będzie ubiegał się o dotację w ramach konkursu we wskazanym zadaniu.

 

Podpis kandydata: ………………………………..

 

Podpisy oraz pieczęć statutowego organu uprawnionego do reprezentacji podmiotu: …………………………………………………………………………
Załącznik Nr 3
do Zarządzenia Nr 249.0050.2022
Burmistrza Miasta Kłodzka
z dnia 6.12.2022
OGŁOSZENIE O NABORZE
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2022r. poz. 559 z późniejszymi zmianami), art. 15 ust. 2d ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity Dz. U. z 2022r. poz. 1327 z późniejszymi zmianami).
Burmistrz Miasta Kłodzka
Ogłasza nabór przedstawicieli organizacji pozarządowych do prac w komisji konkursowej oceniających oferty złożone w konkursie na wykonanie zadań publicznych z zakresu pomocy społecznej: „Prowadzenie Noclegowni dla osób bezdomnych z terenu miasta Kłodzka, skierowanych przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Kłodzku w roku 2023”.


1.  Zgłoszenie kandydatów do komisji może dokonać organizacja pozarządowa oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

2.  Zgłoszenia należy składać pisemnie na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 w nieprzekraczalnym terminie do dnia 14 grudnia 2022 r.

3.  Formularze należy przesyłać pocztą tradycyjną na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej, 57-300 Kłodzko, ul. Wyspiańskiego 2d lub złożyć osobiście w Sekretariacie Ośrodka Pomocy Społecznej w Kłodzku.

4.  Podmiot dokonujący zgłoszenia do danej komisji nie może ubiegać się o dotacje
w tym obszarze.

5.  Zgłoszenie kandydata musi być dokonane przez uprawnione do tego statutowo organy.

6.  Za pracę w komisjach nie przysługuje wynagrodzenie, a praca w komisjach ma charakter społeczny.

7.  Komisja konkursowa pracuje w dni powszednie.


Załącznik Nr 4
do Zarządzenia Nr 249.0050.2022
Burmistrza Miasta Kłodzka
z dnia 6.12.2022 OGŁOSZENIE O NABORZE
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2022r. poz. 559 z późniejszymi zmianami), art. 15 ust. 2d ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tekst jednolity Dz. U. z 2022r. poz. 1327 z późniejszymi zmianami). Burmistrz Miasta Kłodzka
Ogłasza nabór przedstawicieli organizacji pozarządowych do prac w komisji konkursowej oceniających oferty złożone w konkursie na wykonanie zadań publicznych z zakresu pomocy społecznej: „Świadczenie usług opiekuńczych w roku 2023 na rzecz mieszkańców miasta Kłodzka uprawnionych na podstawie ustawy o pomocy społecznej”.


1.  Zgłoszenie kandydatów do komisji może dokonać organizacja pozarządowa oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

2.  Zgłoszenia należy składać pisemnie formularzu stanowiącym załącznik nr 2 w nieprzekraczalnym terminie do dnia 14 grudnia 2022 r.

3.  Formularze należy przesyłać pocztą tradycyjną na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej, 57-300 Kłodzko, ul. Wyspiańskiego 2d lub złożyć osobiście w Sekretariacie Ośrodka Pomocy Społecznej w Kłodzku.

4.  Podmiot dokonujący zgłoszenia do danej komisji nie może ubiegać się o dotacje w tym obszarze.

5.  Zgłoszenie kandydata musi być dokonane przez uprawnione do tego statutowo organy.

6.  Za pracę w komisjach nie przysługuje wynagrodzenie, a praca w komisjach ma charakter społeczny.

7.  Komisja konkursowa pracuje w dni powszednie.

 

Informacja powiązana z wydziałem:   Ośrodek Pomocy Społecznej w Kłodzku
  METRYKA INFORMACJI
Osoba, która wytworzyła informację:   Jarosław Jarosz
Osoba, która wprowadziła informację do BIP:   Marek Mikulicz
Autor ostatniej poprawki:   Marek Mikulicz
Osoba, która zweryfikowała informację w BIP:   Marek Mikulicz
Data wytworzenia informacji:  06.12.2022
Data wprowadzenia do BIP:  06.12.2022 14:04
Data weryfikacji:   06.12.2022 14:06
Data ostatniej zmiany:   06.12.2022 14:17 Rejestr zmian